Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského zážitku, zobrazení přizpůsobeného obsahu, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky používají soubory cookies a další sledovací nástroje s cílem vylepšení uživatelského zážitku, zobrazení přizpůsobeného obsahu, analýzy návštěvnosti webových stránek a zjištění zdroje návštěvnosti.
Vždy aktivní
Funkční cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a je nutné, aby byly vždy zapnuty. Jde zejména o otázky bezpečnosti, ukládání položek košíku, korektní zobrazení na mobilních zařízeních nebo odesílání formulářů. Tyto cookies neukládají žádné vaše osobní identifikovatelné informace.
Analytické cookies nám přináší detailní informace o provozu webu, průchodu uživatelů, jejich chování a zdrojová místa odkud k nám přišli. Data jsou agregovaná, bez použití identifikátorů, které by mohly ukazovat na konkrétního uživatele a tudíž zcela anonymizovaná. Veškeré tyto informace jsou pro nás důležité a napomáhají nám celkově zlepšovat web.
Preferenční cookies používáme na přizpůsobení webu vašim potřebám, jako je nastavení jazyka webu atp. Nastavujeme je my nebo poskytovatelé třetích stran.
Reklamní cookies třetích stran slouží pro zobrazení relevantní reklamy na produkty, které jste navštívili u nás, nebo jinde na internetu, např. na Facebooku, Googlu nebo na Seznamu. Vytvářejí profil o vašich zájmech a podle něj personalizují reklamu, která více odpovídá vašim zájmům, místo zobrazení obecné reklamy.
Při práci na Des nouvelles d'Alain zužitkoval Emmanuel Guibert své zkušenosti s vytvářením kombinovaného fotograficko-komiksového příběhu, které do dokonalosti domyslel při přípravách veleúspěšného reportážního alba Fotograf (Le Photographe, 2003 – 2010, česky Meander 2012)I tentokráte Guibert spolupracoval s přesným, dílu vždy zcela oddaným koloristou Frédéricem Lemercierem. Autorem fotografií je tu Alain Keler, proslulý francouzský válečný a dokumentární fotograf, jehož po deset let vytvářené snímky sledují osudy evropských Romů, nejpočetnější menšiny starého kontinentu. Keler je fotografem aktivizovaným, možná i angažovaným, coby opravdový profesionál má ale daleko do propagandistické líbivosti. Kelerovy snímky předkládají nekašírovanou realitu, jíž svým umem dodává na průzračnosti a možná lépe než dlouhé prozaické texty tak vypráví o diskriminaci a lhostejnosti, s níž se Romové celé Evropy dennodenně střetávají. Guibertovy kresby zde jakoby zůstávaly trochu v pozadí a sloužily ponejvíce coby spojnice příběhu – rozhodně se jim tedy dostává méně pozornosti než v případě staršího Fotografa.Celkovému dojmu z alba však tato uměřenost jen pomáhá: vzniká tak koherentní umělecká a reportážní výpověď, jejíž působivost není narušována přehnanou exhibicí kteréhokoli z tvůrců.