Zajímavosti
Komiksový blog 30. 3. 2009
Hotwire, Runaways a Treehouse of Horror
HOTWIRE: REQUIEM FOR THE DEAD
Warrenu Ellisovi už nestačilo obhospodařovat Avatar a pár dalších vydavatelství, ale hned se svezl s novým vydavatelstvím Radical comics. Příběh je klasicky Ellisovský, čili divná buducnost a divný hrdina. Tentokrát je to dívka, policistka, která působí ve speciální exorcisitické jednotce. V budoucnosti se totiž objevili duchové – i když se jim neříká duchové, protože je to moc emociálně zabarvené. Říká se jim tedy radši „modré světlo“. K tomu člověk žádný vztah mít nemůže. A hrdinka (která není v policejním sboru příliš oblíbená, protože si až moc potrpí na dodržování zákonů) s tímhle modrým světlem bojuje. Což nezní moc dramaticky a těžko ve společnosti někoho oslníte tím, že jste „nakopali prdel modrému světlu“, ovšem někdo to dělat musí.
Co mě na komiksu zaujalo, to není ani tak příběh, který patří spíše k Ellisovskému průměru (aspoň, co můžu podle jednoho čísla posoudit), ale spíš malba. Ani ne její kvalita – je to sice paráda, ale takovéhle věci už jsme viděli - zaujal hlavně autor, kterým je Steve Pugh. Steve Pugh? Vážně? Ten samý člověk, který dělal nějaké věci s Ennisem, dělal speciál Saint Killera do Preachera a vůbec patřil spíš k horším výtvarníkům? Buď se stal zázrak... nebo prostě zamakali koloristi a inkeři.
***
RUNAWAYS 7
Už nevím přesně, jak se ta komiksová cena jmenovala, vím jen, že jednou z její kategorií byla cena za největší pokles v kvalitě série – a vyhráli to Runaways. Ono, udržet laťku Briana K. Vaughana se tak úplně nepodařilo ani Jossu Whedonovi (byť měl pěkné momenty), ale poté, co to převzal Terry Moore (Strangers in Paradise) a kresbu šílený Humberto Ramos, přestalo to být všeobecně pochopitelné a zábavné. Čímž netvrdím, že je Moore špatný, ale připadá mi, že je někde trochu jinde a proti předchozím tvůrcům má dost těžký zadek. I když byl Whedon lehce chaotický, tak dokázal udržet frenetický styl typický pro skupinu infantilních superhrdinů. Když se Moore snaží o totéž, působí to dost falešně. Ale asi by bylo fér dát mu čas... třeba se chytne – nebo si dokáže upravit hrdiny tak, aby mu více sedli.
Tak aspoň můžeme být rádi, že Ramose, jak se zdá, nahradil Takeshi Miyazawa, který už na Runaways s úspěchem pracoval.
**
THE SIMPSONS TREEHOUSE OF HORROR 14
Ano jedná se o čtrnáctý sešit Čarodějnických speciálů, z nichž jsme první tři vydali. A jak se můžete sami podívat, ve srovnání s dalšími díly byly ty v první knize kreslené ještě docela klasicky, v plně Simpsonovské tradici. S dalšími knihami se ale čím dál více experimentuje a zkoušejí se čím dál extravagantnější malíři. Takže když se Simpsoni pustili do parodování Death Note, tak si na to najali skutečnou mangistu. Tedy, Plata by asi nesouhlasil, protože Nina Matsumoto žije v Americe, takže to originální manga není – ale je to manze podobné dost na to, abyste se mohli mrknout, jak by vypadali Simpsoni, kdyby vznikli v Japonsku.
Vedle toho ještě můžete v nejnovějším čísle „čarodějnického speciálu“ najít parodii na 30 dnů dlouhou noc (kterou napsal sám autor originálního komiksu Steve Niles – a nakreslil Glenn Fabry) a trochu slabší považuju poslední příběh od autora komiskové série Love and Rocket Gilberta Hernandeze (u nás mu vyšla Mechanická Maggie a chystají se další věci).
***
kliknutím na náhled zobrazíte obrázek v plné velikosti
30.3.2009 vložil Jiří Pavlovský Komentáře: 3