Zajímavosti
World of Warcraft
Filmy podle počítačových her jsou většinou utrpení pro fanoušky a nuda pro neználky. Jak se povedl komiks podle nejslavnější onlinovky?
Vezměte přitažlivý herní svět, který se stal celoplanetárně náhradním domovem pro devět milionů hráčů, přihoďte obálky od Jima Leeho, a mějte na paměti nedostatek fantasy na komiksovém trhu. Chvíli povařte a servírujte jednou měsíčně. S tímhle receptem přišla DCčkovská odnož Wildstorm a nepřekvapivě slaví úspěch. První číslo komiksu World of Warcraft si v žebřícku prodejnosti podle distributorské sítě Diamond zabralo solidní 48. příčku. Kdo někdy poseděl nad pivem v přítomnosti jednoho, dvou nebo snad více hráčů „Vofka“ a nechal si vymydlit mozek Mind Blastem, aby posléze proletěl Kalimdor na hřbetu majestátného Mounta, a mezitím slyšel stovky cizích, nesrozumitelných slovíček jako instance nebo realm, ten mi dá za pravdu, že World of Warcraft je popkulturní fenomén. Komiksy jsou nedílnou součástí popkultury, takže tvoří vedle deskových her, karetních her, figurek, knih a dalších produktů mozaiku, ze které se rozkošatělý World of Warcraft skládá. Sám můžu novou komiksovou sérii hodnotit z pohledu člověka, který si šáhnul na první dva díly Warcraftu a třetí natvrdo prožíval i díky geniální práci animátorů ze studia Blizzard.
Scénárista Walter Simonson vytvořil v podstatě klasický příběh o gladiátorech, kteří jsou proti své vůli drženi coby bojující otroci. Skupina hrdinů se skládá z temného elfa Brolla Bearmantlea, krvavé elfky Valeery Sanguinar a bezejmenného člověka, kterého vyplavilo moře. Tenhle jasonobournovský pořízek se díky svým smrtícím schopnostem brzy stává vůdcem skupiny a tajemným hrdinou příběhu. Gladiátoři míří na slavný turnaj, aby čelili šampiónům a mezitím řeší rozbroje ve vlastních řadách, protože mezi temnými a krvavými elfy nepanuje zrovna přátelská atmosféra.
Atmosféra je něco, co komiksu neschází. Rozzářená vizuální podoba šmrncnutá mangou odkazuje ke stylizaci herního světa, jen škoda gulášoidních bitek, v nichž se člověk ztratí snadněji než ve Faunově labyrintu. Vůbec příběh připomíná počítačovou hru. Nejradši byste vzali do ruky klávesnici a myš, abyste mohli ovládat postavy a všechny vymlátit. Z čehož vyplývá, že komiksový World of Warcraft není přehnaně ambiciózní a složité čtení. Spíš nenáročná jednohubka doplňující stravu závislých fanoušků hry. Proto jsme připravili i daleko důležitější pohled na věc. Tauren Druid na 70.levelu se rád podělil o svůj názor. Jmenuje se Chloupek, takže až ho někdy ve virtuálním světě potkáte, buďte na něj hodní:
Když jsem se dozvěděl o komiksu World of Warcraft, byla to pro mě jasná volba. Obálky od Jima Leeho se pak daly přirovnat k třešničkám na dortu. Už nějaký ten pátek se světem hry World of Warcraft protloukám a nestačil jsem se tedy divit, když jsem hned na první stránce poznával pláže lemující Barrens. To byla první věc, která mě zaujala. Prostředí v komiksu je totiž skoro přesnou kopií herních lokací. Už to, že čtete příběh, který se odehrává v místě, jímž zrovna probíháte, je skvělý zážitek. Tady by se také hodilo zmínit, jak trefnou volbou byl právě Ludo Lullabi. Jeho styl kresby přesně koresponduje s celkovou vizuální podobou hry. A s lavinou superlativů můžu pokračovat. Během čtení jsem narazil na ukázky schopností charakteristických pro rozdílné rasy a povolání. Jeden příklad za všechny: Mladá Krvavá elfka „nechtěně“ uzme velkou část many jednomu ze svých spolubojovníků, což odkazuje na jejich „vrozenou“ schopnost „Mana Tap“. Takových podobností se hrou se v komiksu dá najít obrovské množství. Vše je pak dokresleno warcraftovskou, přímo pohádkovou atmosférou. Nebe zaplněné Zeppeliny, karavany tažené kody a vzduch prosycený napětím mezi aliancí a hordou nádherně podtrhuje požitek z četby. Mohl bych dál popisovat, co všechno se dá v komiksu objevit, ale jak řikají goblini: „Time´s money, friend“. A proto raději přejdu k tomu, co by se někomu mohlo zdát, řekněme nedomyšlené. Dialogy postav někdy odkazují na události, se kterými nový čtenář, neznalý světa Warcraftu, nemůže být obeznámen. Může se tedy stát, že přesně nepochopí souvislosti. Nicméně pokud patříte mezi hardcore hráče, je komiks naprostou nutností. Ovšem to neznamená, že není-li hra vaším šálkem čaje, komiks vám nic neřekne. Naopak. Pokud patříte mezi příznivce kombinace fantasy s bohatým příběhem a precizní vizuální stránkou, nebojte se pak sáhnout zrovna po tomhle kousku.
kliknutím na náhled zobrazíte obrázek v plné velikosti
10.1.2008 vložil Lukáš Růžička Komentáře: 7