Zajímavosti
Death Jr.
Pan Smrt má dokonalé americké manželství, byt na předměstí, slušnou práci, hezkou manželku, která se stará o domácnost a samozřejmě i syna, který svého otce obdivuje a touží kráčet v jeho stopách – čili ohánět se kosou a odesílat lidi na onen svět. Jenže momentálně je to jen dítě školou povinné, které žije celkem spokojený život (když nepočítáme to, že mu domácí mazlíčci nikdy moc dlouho nevydrží). Chodí do školy, kde mezi normálními dětmi můžete potkat i jeho nejlepší kamarádku, bledou Pandoru, která má trochu problémy s otvíráním věcí – pokaždé, když něco otevře, je z toho nepříjemnost. Dále je tu kupříkladu Stigmartha, dívka, která, když je nervózní, krvácí z rukou, geniální siamská dvojčata Smith a Weston, bezruké a beznohé embryo Seep, plavající v chodící nádrži a pak Mrtvý Guppy (tam jméno mluví samo za sebe). Prostě celkem normální parta, která zažívá různá dobrodružství.
Tedy, zase tolik těch dobrodružství nezažívá. Smrt junior se zatím objevil pouze ve dvou třídilných příbězích. Ten první hlavně představil postavy a jinak se točil kolem tátovy pracovní kosy a toho, co se stane, když si jí DJ (Death junior) vypůjčí. V druhé knize nastupuje smrtík jako brigádník v podniku Terminal Industries, ve kterém pracuje jeho otec jako ředitel. Samozřejmě, že se dostane do maléru a otce následkem toho vyhodí z práce, takže se z něj stane smrt v domácnosti. DJ a Pandora ho z toho musí dostat (ostatní děti jsou na zvláštním skautském táboře, jehož heslo zní Arbait macht frei) - což znamená dát dohromady otcovu bývalou kapelu. Však jí znáte, jmenovala se Čtyři jezdci z apokalypsy a složení bylo Smrt, Hlad, Válka a Mor. Původně měla tahle kapela ještě pátého člena, Byrokracii – ale ten odešel ještě dřív, než se stihli proslavit. Dodnes ale na své úspěšnější kolegy žárlí a právě on stojí za pádem Smrtě seniora.
Je na čase vyřídit staré účty.
Stylově se Death jr. daleko víc blíží k laskavějšímu Terry Pratchettovi než k burtonovské makabričnosti třeba takové Lenory. I přes téma je hodně hravý a přátelský, čemuž napomáhá i barevná kresba Eisnerem oceněného malíře Teda Naifeha. Scénář filmového a herního scenáristy Gary Whita se opírá nejen o hříčky a kombinaci reálného světa a marketingu s nadpřirozenými bytostmi, ale do toho ještě zvládá do děje vsunout emoce. O úspěchu komiksu svědčí i to, že podle něj vznikla počítačová hra na PSP a uvažuje se i o celovečerním filmu.
kliknutím na náhled zobrazíte obrázek v plné velikosti
11.8.2007 vložil Jiří Pavlovský Komentáře: 8